poniedziałek, 25 czerwca 2012

Bonsai

Dzisiejszy post nie będzie przedstawiał nowego projektu, ale inspirację naturą.



Sztuka bonsai wg wikipedii to:
sztuka miniaturyzowania drzew lub krzewów uprawianych w odpowiednio dobranych, płaskich pojemnikach. Efekt ten jest uzyskiwany poprzez specyficzne przycinanie oraz pielęgnację. W potocznym znaczeniu - zminiaturyzowane rośliny o sztucznie wymuszonym, płytkim systemie korzeniowym umieszczone w płaskim naczyniu.

A dla mnie oznacza to, że własnoręcznie z pewnego materiału staramy się uzyskać realizację naszej wizji.
Odnajduję tu pewną analogię do przerabianych własnoręcznie ubrań.



Tak jak artysta bonsai stara się uzyskać coś "nowego" z drzewka co można nazwać sztuką, ja staram się przerobić ubrania w swój indywidualny sposób.

Osobiście znam osobę, która tworzy drzewka bonsai i jestem naocznym świadkiem tego jak wiele pracy wymaga ta sztuka, oraz tego jakie wspaniałe efekty powstają po jej wykonaniu.

Niedawno otrzymałam w prezencie śliczne małe drzewko z hodowli mojego znajomego.
Wygląda ono tak :


Prawda że jest śliczne? Co w tym wszystkim jest najlepsze, że mozna takie drzewko wychodować samemu.
Wystarczy kupić nasiona i zasiać. Można znaleźć wiele ofert z nasionami, ale ta wydaje mi się najkorzystniejsza:


Jeżeli poczujecie inspirację, to zachęcam Was do zabawienia się w małego ogrodnika, ja sama zamierzam spróbować :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz